Direktlänk till inlägg 17 september 2013

Ny dag nya tag

Av Gurgi - 17 september 2013 10:06

Godmorgon eller vad man ska säga.


Vaknade aldelles för sent. Eller snarare att jag inte ville kliva upp först, så blev kvar i sängen. Dumt, för jag har en lägenhet att städa, plugg att sköta och måste åka till jobbet sedan. Jag kan inte slösa min tid på sömn. Ska försöka bli så där tråkigt vuxen och gå och lägga mig vid 22 varje kväll, och gå upp vid 5 på morgonen. Det blir sju timmars sömn. Något jag vet är lagom för mig i vanliga fall. 


Denna dagen började för mig med en oxascand och 20 minuter yoga. Planen va att gå till gymmet, men eftersom jag tabbade mmig så brutalt med att kliva upp blir det inte så. Får istället träna på min wii fit. Fungerar, man får bara inte ett lika bra flyt. Men lite träning är bättre än ingen. Yogan hoppas jag kan hjälpa mig, både mot min migrän, men även för att kunna få ett jämnare humör. Sedan övrig träning för att bli starkare och gå ner i vikt.


Mitt mål är att gå ner till 70kg innan året är slut, just nu ligger jag på 75,5kg. Men jag vet att jag kan lyckas. Träna runt varannan dag (helst på gymmet), yoga varje dag, äta bättre, ha någon dag i veckan då jag bara äter frukt och grönt och dricker te. Jag ska ner till mina 70kg. När jag kommit dit är nästa mål 65kg. Men först 70kg. 

Tävlar dessutom mot en kompis. Vi ska skriva om dagarna vad vi äter, tränar osv. Blir mer utmanande när man berättar för någon annan.

Men nu ska jag fortsätta med min träning, jag kommer bli rätt groggy av medicinen, vore dumt att inte kunna träna pga att jag behöver medicineras...


Men vi hörs alla änglar därute


 


#furry #sad #träning #bipolär


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gurgi - 27 september 2013 13:29

Nu har jag varit borta från bloggen ett tag. Anledningen är att jag varit i Norrland och hälsat på lite vänner. Så fullt upp att man inte hunnit göra något annat än att umgås med dem. Och imorgon blir det Stockholm med mor och syster. Ligger efter me...

Av Gurgi - 20 september 2013 10:03

Inatt  så sov jag över hos en kompis, så skönt att vara någon annanstans än i lägenheten. Vi såg på filmen Abraham Lincoln: Vampire Hunter, jag har länge velat se den. Den kombinerar två av mina favoritsaker, amerikanska inbördeskriget och  vampyrer....

Av Gurgi - 19 september 2013 11:14


Hej mina pixies   Idag är jag hemma efter två dagars jobb. Det är rätt skönt, men jag måste plugga, och det gör jag ju inte... Fy skäms på mig. Däremot har jag tagit hand om en del av disken. Men fortfarande en hal del kvar, och tvätten, och rest...

Av Gurgi - 17 september 2013 20:15


Hej änglar Är så oerhört trött. Planen var ju att gå och lägga mig vid 22, kan ju bara konstatera att det inte kommer hända. Ska nu krypa ner i badet med en kopp te innan jag går och lägger mig. Har jobbet imorgon, ska då jobba heldag. Men ska förs...

Av Gurgi - 16 september 2013 20:30

Hej världen Idag var jag hos läkaren. Ringde egentligen in akut till psykiatriska mottagningen redan igår, men de hade ingen tid innan idag. Aja, jag fick möta en hur bra läkare som helst. Hon lyssnade på mig och det är så skönt.  Något vi båda k...

Presentation


Hejsan.
Gurgi här.
En 19 årig tjej från Göteborg. Jag är som vem som helst. Skillnaden är att jag lever med bipolär sjukdom typ 2. Det gör att mitt liv blir annorlunda och på många sätt jobbigare. Men jag är inte min sjukdom, och även om den ibland sve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards